Farewell Amor
Reunited after a 17 year separation, Walter, an Angolan immigrant, is joined in the U.S. by his wife and teenage daughter. Now absolute strangers sharing a one-bedroom apartment, they discover a shared love of dance that may help overcome the emotional distance between them.
Tanzanian-American director Ekwa Msangi’s debut insightfully describes the experience of immigration with a personal yet universal approach too little seen in film. Set in New York, this tender family drama delighted critics at Sundance in 2020 and features star-making turns from its three leads.