Fauna
When estranged siblings Luisa and Gabino visit their parents in a deserted mining town in Mexico, the presence of Luisa’s actor boyfriend gives rise to awkward scenarios. Their father’s ambivalence toward his children is transformed by his fixation on Paco’s role in a famous narco-themed TV series.
The obsession with Narcos is an unexpected subject for the prolific director Nicolás Pereda, whose ninth feature shares with the drug-cartel drama the actor Francisco Barreiro. This droll look at dysfunctional families takes several unexpected swerves, to keep you, as in the show, on your toes.