Feels Good Man
When Matt Furie first created Pepe the Frog, a character in one of his comics, Matt was an easygoing artist and Pepe was a chill frog dude. Through unforeseen events driven by the internet, Pepe became a symbol of hate for the far right. Now, Matt fights to bring Pepe back from the darkness.
This Sundance award-winner tells the improbable yet true story of how a humble comic-book frog became a sinister symbol of white supremacy. An intense deep-dive into the darkest recesses of internet meme culture, Feels Good Man also traces an artist’s uphill journey to contain the uncontainable.