Fellinopolis
A world apart, an imaginary city populated by unique characters, which had a life of its own, a Fellinopolis. With this premise, the exceptional Oscar-winning interviewees who have collaborated with maestro Fellini, tell their work and life experience, giving back a story “from inside” the sets.
With unprecedented access to never-before-seen footage of Federico Fellini on set, Silvia Giulietti’s documentary guides us through a hidden cinematic reality. Candid and captivating, the film pierces through the smoke and mirrors of make-believe, revealing the inner workings of the Fellini magic.