Fight Club
A depressed man suffering from insomnia meets a strange soap salesman named Tyler Durden. The two bored men form an underground club with strict rules, in which they fight other men who are fed up with their mundane lives. Their perfect partnership frays when Marla attracts Tyler’s attention.
David Fincher’s pugilistic fourth feature lobbed a stylistic dirty bomb of mischief into the arena of millennium anxiety, consumer culture, and fractured masculinity. Brad Pitt and Edward Norton lead a cast that includes Helena Bonham Carter, Jared Leto and Meat Loaf. Consider the first rule broken.