First Name: Carmen
Godard stars as an eccentric filmmaker in this fragmentary love poem from his 1980s period. Loosely based on Bizet’s opera, First Name: Carmen reinvents cinema into elliptical broken rhythms and passages of poetry to renew one of the oldest of tales: that of two lovers on the run.