Five Deadly Venoms
Lizard, Centipede, Toad, Snake, and Scorpion are all disciples of the infamous School of Five Venoms. Each know a unique style of kung fu. The sixth and final pupil, Chiang Sheng, is instructed by their dying teacher to seek out the five former pupils and defeat any evil ones among them.
The Venom Mob—five masked ruffians with singular fighting styles— would appear in dozens of films at Shaw Brothers, but Five Deadly Venoms is where they first made their mark. A Tarantino favorite endlessly sampled by the Wu Tang Clan, Chang Cheh’s kung fu murder mystery is a ferocious cult classic.