As the golden age of kung fu movies drew to a close, the great filmmakers at Shaw Brothers began questioning the very tenets of the martial world. Punctuated with fierce stabs of color, this brutal late-period epic from director Chang Cheh calcifies the path of vengeance into nihilistic abstraction.