For Ever Mozart
Partly motivated by Susan Sontag’s staging of Waiting for Godot in Sarajevo, For Ever Mozart brings Godard back to the Bosnian War, a focus of his latter career. Told in four semi-linked episodes, the film is a melancholic, yet divine, reflection on cinema’s role in high art and the real world.