For the Plasma
In a remote house on the coast of Maine, Helen has found work as a forest-fire lookout responsible for monitoring the nearby woodland. An odd job made stranger when she discovers she can predict shifts in global financial markets by analyzing CCTV footage of the surrounding forest.
Described as a “digital-pastoral,” and influenced by the disorientating cinema of Kiyoshi Kurosawa & Raúl Ruiz, this hermeneutical puzzle brings us back to basics: asking how we are to interpret (its) images. Endearingly ambitious, beguilingly stylized, a debut that plays with our every expectation.