Summer in Sierra Morena. Sun-faded hills, sand roads, fences and a dry reservoir shape the land. Larissa travels with her nine-year-old twins to the family finca to meet their father. When he does not arrive as planned, estranged family members meet in this foreign yet familiar place.
A palpable sense of threat permeates Salka Tiziana’s atmospheric, sun-drenched debut. With majestic drone shots punctuating its exquisite 16mm compositions, this unlikely family sojourn in the Andalusian mountains simmers with unease as the landscape and the sound of the cicadas gradually take over.