Fractured
When he was working in the UK, Fatih borrowed a lot of money from his friend Ayhan to send to his family back in Turkey. Fatih has since returned to Turkey and the debt remains unpaid. Ayhan visits Fatih and politely asks for the money back. Ayhan’s request lights a slow-burning fuse in the family.
In Fikret Reyhan’s brilliantly executed sophomore feature, every line of dialogue unravels the sophisticated fabric of a conservative Turkish household. Blending rigorous naturalism with the precise rhythm of a thriller, Fractured is a tour de force of interwoven perspectives and sustained suspense.