Fragments for Venus
Alice Diop colors in the blind spots of art history with this thoughtful short starring Kayije Kagame (Saint Omer). Countering clichés and absences in Black portraiture with the joys of real life, Fragments for Venus leaves behind Old Masters to widen the frame on where we find aesthetic pleasure.