Fremont
America is an adequate refuge but no star-spangled land of dreams when it comes to the modern immigrant experience. Recalling Jim Jarmusch and Aki Kaurismäki with each cool monochrome vignette, this Sundance darling is threaded through with deadpan humor and performances of glimmering insight.