Friendship's Death
When female extra-terrestrial Friendship misses her intended destination of MIT during a peace mission to Earth, she lands inadvertently in Jordan during the events of Black September in 1970. Rescued by a friendly British war correspondent, they begin a series of insightful conversations.
The only solo feature from film theorist Peter Wollen reimagines sci-fi cinema on an intimate scale: a two-hand chamber drama suffused with poetic reflections on a planet ravaged by wars. Luminously ethereal, Tilda Swinton transfixes as an extraterrestrial visitor on a futile search for world peace.