Sardinia, nowadays. From the Depths is entirely shot 500 meters below the sea level in the Nuraxi Figus coal mine. Patrizia, the only Italian female coal miner, will guide us into most impenetrable places of the last coal mine in Italy and into the souls and stories of her fellow workers.