From What is Before
Lav’s Golden Leopard winner in Locarno is an epic remembrance of a period of transition that marked the traumatic time of dictator Ferdinand Marcos’ rule. The film’s structure unfurls with slow power, growing increasingly complex, political, and emotional over its five-and-a-half hour story.