Fruitvale Station
22-year-old Oscar wakes up on the last day of 2008 deciding to get a head start on his resolutions. He crosses paths with friends, family, and strangers, but it would be his final encounter of the day, with police officers at the Fruitvale BART station that would shake the Bay Area to its core.
Starring a breakthrough performance from Michael B. Jordan, Ryan Coogler’s powerful, politically urgent debut bears witness to a true tragedy of police brutality. A stunning work of compassionate humanism and tenderness that profoundly challenges the prejudiced perception of Black men in the media.