Full Moon in Paris
Fed up with the suburbs and her sweet, steady boyfriend, young interior decorator Louise independently decides to take a pied-à-terre apartment in Paris where she can sample the single life, which includes dealing with the come-ons of her indefatigable friend, Octave.
French New Wave director Éric Rohmer always manages to capture the essence of his films’ characters and their time and place. The bracing, contemporary energy of hip ‘80s Paris is perfectly distilled by this fizzing tale of a young woman’s liberation, led by the utterly enchanting Pascale Ogier.