Gaby Baby Doll
Gaby mustn’t be left alone at night. Yet that’s exactly what her boyfriend Vincent does, to test her love for him. She struggles against her natural instincts and quickly exhausts the patience of the local guys. But Gaby decides to turn to castle warden Nicolas, an expert in loneliness, for help.
Writer-director-actor Sophie Letourneur has made a mark in French cinema as an auteur of female-led audacities. This film, a dual act starring Lolita Chammah (Isabelle Huppert’s daughter!), is both slapstick comedy and gentle romance: a hard-learned lesson in either solitude, or companionship.