Gagarine
16-year-old Yuri has lived his whole life in Cité Gagarine, a vast red brick housing project on the outskirts of Paris. He dreams of becoming an astronaut, inspired by Soviet cosmonaut Yuri Gagarin. When his community’s home faces the threat of demolition, Yuri embarks on a mission to save it.
An enchanting debut from French duo Fanny Liatard and Jérémy Trouilh, this magic realist fable is a eulogy to the places we call home and an ode to the power of imagination. A coming-of-age gem bursting with wide-eyed, celestial wonder, Gagarine has its feet on the ground but its heart in the stars.