Gay USA
Filmed in one day, June 26, 1977, in multiple locations across the USA, this film documents the gay pride parades of the time and also offers an overview of the issues facing the gay community, as a myriad of different camera operators and interviewers took to the streets.
Shot at Pride events in 1977, this essential film of the gay rights movement is showcased in a new 2K restoration. Against the backdrop of Harvey Milk and Anita Bryant, director Arthur J. Bressan Jr. draws out allegiant and hostile voices, making it an optimistic, yet angry collective portrait.