Gaz de France
France, 2020. To avert the looming fall of the regime, President Bird’s secret strongman Michel Battement must urgently get the head of state’s popularity ratings up again. Deep in the cluttered basement of the Elysée Palace, he organizes a secret consultation with the greatest minds in the land.
The deadpan, off-the-wall cinema of French filmmaker Benoît Forgeard came to a peak with his satirical feature Gaz de France. Starring the charmingly bonkers singer Philippe Katerine as the president of France, this film is a wild satire of the republic of liberté, égalité and… absurdité?