Genus Pan
Three gold mine workers leave their jobs to travel home through the unforgiving wilderness of the mythical island of Hugaw. When they arrive at the end of their arduous journey, they see that a tragic event has shaken their village. As buried histories emerge, a sense of psychosis invades the scene.
Winner of the Best Director award in the Orizzonti section of last year’s Venice film festival, this latest work from Lav Diaz is a psychological fable of startling immediacy. A primal examination of human nature, Genus Pan acutely allegorises the rise of fascism and a nation’s collective trauma.