Giraffe
An ethnologist in her late thirties arrives on the remote island of Lolland in the south of Denmark to study its inhabitants before their homes are demolished to make way for a tunnel linking to Germany. Unexpectedly, she meets an attractive younger man, a laborer who’s been hired from Poland.
Opening with a curious image of the long-necked, long-lashed giraffe then digressing from there, Anna Sofie Hartmann’s beautiful film moves from one wonder to another as if with the wind. At the heart of this maritime drift, Lisa Loven Kongsli is magnetic as a woman navigating tender new intimacies.