Glass Life
From her studio, Sara Cwynar uses her computer and various studio setups to make sense of her visual archive—and the world outside. Images of food, artworks, political figures, Instagram models and others contend for our attention in a dizzying navigation through our consumerist visual world.
Sara Cwynar dives into an avalanche of screens made for shopping and surveillance in this electric, entrancing short. Capturing how compulsively we click, scroll, swipe, the Canadian artist emerges from infinitely looped, hyperlinked waters with a dazzling vision of what aesthetic beauty is today.