Cristi is a Romanian police officer who plays both sides of the law. Embarking on a high-stakes heist, he will have to navigate the twists and turns of corruption, treachery and deception. A trip to the Canary Islands to learn a secret whistling language might just be what he needs to pull it off.
From Police, Adjective to The Treasure, Corneliu Porumboiu has been collapsing the boundaries between the Romanian New Wave’s signature realism and the intrigue of crime thrillers. Premiering in Cannes, this twisty story of thieving and deceit blossoms into a stylish and sexy neo-noir.