Good Manners
Set in São Paulo, the film follows Clara, a lonely nurse from the outskirts of the city who is hired by mysterious and wealthy Ana to be the nanny of her soon to be born child. Against all odds, the two women develop a strong bond. But a fateful night marked by a full moon changes their plans.
Springing from an urban legend, this ferociously inventive Brazilian “creature feature” combines sharp social observation and lesbian desire with unsettling fantasy elements. Winner of the Special Jury Prize at Locarno, Good Manners is a visually exciting and boundary-pushing gem of genre cinema.