Granny's Dancing on the Table
Eini, 13 years old, grows up isolated from society with her violent father, a man afraid of the world. The brutality that Eini is exposed to pushes her to almost lose her sense of self but through her invincible fantasy, she creates a world within, from which she can draw strength to survive.
A brutal case of domestic abuse lies at the core of this story of female empowerment, seen through the eyes of a teenager and through chilling, atmospheric imagery. The young girl’s memories and thoughts are represented through animation sequences, all the more haunting by their abstraction.