Emilio returns home after fifteen years of absence. His son Gabino and his wife Teresa greet him bewildered. After spending less than a week together, they decide to not let him stay in the house any longer. By the time they are prepared to break the news, Emilio has already departed.
Celebrated director Nicolas Pereda reunites familiar actors and themes in this inventive consideration of family dynamics. By repeating scenes with deviations, interviewing the cast mid-narrative, and using different actors for the same role, Pereda strips away plot fodder with invigorating results.