Haircut
In the fast-changing city of Lisbon, Rita and Paulo break with tradition and live the day before their wedding as an ordinary day. However, Rita wants to be sure that Paulo loves her, and decides to cut her long hair. They get married, but Rita’s haircut will bring about many unexpected changes.
It’s quite rare to see a directorial debut as refreshingly authentic as Joaquim Sapinho’s Haircut. Set within the sunny alleys of Lisbon, this beautifully observed drama stands out as a startling impression of Portuguese youth in the 1990s. A superb example of how vital non-actors can be in a film.