Hâl
A performer moves through a shifting space, searching for a pure state of presence. Their body struggles, adapts, and responds to its surroundings, caught between stillness and motion.
Movement becomes memory and lingers like a haunting echo in Hâl, which channels the intimate dialogue between body and space into a visceral experience. A meditation on impermanence, Gözde Karaoğlan’s film captures the traces that performance leaves behind—art’s last breath before vanishing.