Happy End
When her mother falls ill, Eve is sent to live with her estranged father’s relatives, a bourgeois family living in a mansion. As a series of intergenerational back-stabbings threaten to tear the family apart, the family fails to notice that their new arrival has a sinister secret of her own.
Anyone familiar with the films of Michael Haneke will know to take the title of this biting tale of familial dysfunction with a hefty pinch of salt. Threaded with a darkly satirical vein, Happy End sees Haneke take incisive aim at the toxic effluence of bourgeois arrogance and 21st-century malaise.