Hard to Be a God
This medieval monochrome epic from visionary Russian director Aleksei German was adapted from a novel by Soviet sci-fi masters the Strugatskiy brothers (Stalker). Years in the making, this mad and monumental feat of the imagination plunges humanity into the mire on a quest for civilization itself.