Heat and Dust
Historical researcher Anne inherits letters written by her great-aunt Olivia and becomes obsessed with their revelation of a sensual and adventurous past. Anne travels to India, where the tale of Olivia’s scandalous affair with an Indian prince comes to life, while she discovers passion herself.
Another winning collaboration with writer Ruth Prawer Jhabvala, this Merchant-Ivory gem marvels at the beauty of India while remaining critical of the Western gaze. Time-traveling between two intercultural romances starring Shashi Kapoor and Julie Christie, Heat and Dust simmers with feminine rage.