Hero
A disabled teenager and his two adoptive sisters embark on a trip across the United States. Bored of their anonymous existence in a big city, their destination is Truth or Consequences, a town with a name that says it all.
Alexandre Rockwell’s twist on the road movie also happens to be the first feature shot by Wes Anderson’s cinematographer Robert Yeoman. Winning the Special Jury Prize at what is now known as Sundance, Hero shines through its emotionally rich cast of oddball characters and their quest for acceptance.