Heroes Don't Die
Called out by a stranger in the street, Joachim believes he is the reincarnation of a Serbian soldier who died on the very day he was born. Troubled by such possibility, he embarks with his friend Alice and a small film crew on a journey to Bosnia in order to track down details of his former life.
Combining elements of the ghost story and travelogue, Aude Léa Rapin casts Adèle Haenel as her stand-in in this, her formally daring (and metafictional!) feature debut. Heroes Don’t Die is truly unpredictable: a high-concept reflection on the Bosnian War and a film totally unbound from convention.