Hesitation Wound
Criminal lawyer Canan divides her time between mornings in court and evenings at her mother’s hospital bed. On the day of the sentencing hearing of a murder suspect whom Canan is defending, she must make a moral choice that will affect the lives of her mother, the judge, and the defendant.
Following a striking debut in Between Two Dawns, Selman Nacar’s award-winning, gripping study of a lawyer delves into themes of justice and ambition. Unraveling the tension of a life balanced on the edge of ethical and personal turmoil, the film masterfully examines the weight of our choices.