Hidden
Jafar Panahi’s short follows him, his daughter and her theater-producer friend to a remote Kurdish village to visit a woman, a preternaturally gifted singer, whose traditional family refuses to allow her to perform publicly. What they find is a secret to be kept hidden, but yearning to break free.
A little miracle of a short from Iranian master Jafar Panahi, this beautiful film finds echoes of his 2018 feature 3 Faces. A moving examination of performance and personal liberty in the face of religious oppression, Hidden is a tender and intimate mystery that builds to a piercing conclusion.