Hideous
Musician Oliver Sim is the main guest of a talk-show that soon slides into a surreal journey of love, shame, and blood. A three-part musical short with songs from Oliver Sim’s new album Hideous Bastard that explores growing up as a queer boy living with HIV.
Both a playful pastiche of horror schlock and a sumptuous paean to the transgressive style of Derek Jarman, Hideous emerged from a meeting of minds between Yann Gonzalez and The xx’s Oliver Sim. An opulent, unapologetic reckoning with HIV stigma, starring queer icons Jimmy Somerville and Bimini.