High Heels
After being estranged for fifteen years, flamboyant singer Becky del Páramo re-enters her daughter Rebeca’s life when she visits Madrid to perform a concert. Rebeca, she finds, is now married to one of Becky’s ex-lovers. As mother and daughter try to mend their broken relationship, a murder occurs.
With its bright, rigorous visuals and lip-synced musical numbers, High Heels finds Almodóvar at his most fabulously freewheeling. A labyrinthine comedy about a mother, a daughter, and a corpse, it’s the most explicit nod to the women’s pictures of Douglas Sirk in the Spanish auteur’s career to date.