Misako writes voiceovers for vision-impaired film viewers, attempting to conjure the complexity of cinematic images through description alone. While at a panel she meets Masaya—a renowned photographer—who condemns her writing as overly subjective. An unlikely relationship begins to flower.
In her signature pensive, sensitive style, Still the Water writer-director Naomi Kawase delicately crafts this deeply-felt relationship drama, a love story brought to life by co-stars Ayame Misaki and Masatoshi Nagase (who one may remember from Jim Jarmusch’s Mystery Train and Paterson!)