Hissein Habré, a Chadian Tragedy
In 2013 former Chadian dictator Hissein Habré’s arrest marked the end of a long combat for the survivors of his regime. Accompanied by the Chairman of the Association of the Victims of the Habré’ Regime, Mahamat-Saleh Haroun goes to meet those who survived this tragedy to document these events.
In this sparse yet gut-punching documentary from Mahamat-Saleh Haroun, this figurehead of Chadian cinema reckons with his country’s collective trauma. Delivered straight to the camera, the victims’ testimonies anchor the film and elevate painful individual experiences with immense emotional charge.