History Lessons
A shot from a car coursing through Rome in 1972 opens this interpretation of Brecht’s unfinished experimental novel The Business Affairs of Mr. Julius Caesar. In a second part set in contemporary Rome, a young researcher discusses the economic and political manipulation that drove Caesar to power.