Hold Me Tight
At dawn, Clarisse takes a last look at her husband and two sleeping children, hesitates to leave a note, and hits the road. A desperate escape that gradually reveals its layers as Clarisse—who seems to have an extra-sensory connection to the family she has left behind—loses herself in the world.
Vicky Krieps is luminous as a woman under the influence in this mysterious family drama from the French multihyphenate Mathieu Amalric. Told in puzzle-piece fragments, the film has the beautiful fragility of broken glass and feels, contrary to the title, as though it would be hazardous to touch.