House Without Roof
The journey of three siblings who were born in the Kurdish area of Iraq and have grown up in Germany, wanting to fulfill their mother’s last wish to be buried in her home village beside her husband who was killed in the war under the Saddam Hussein regime.
An intimate yet sweeping journey between Germany and Iraqi Kurdistan, Soleen Yusef’s stunning drama keenly evokes the care and the tension that can exist among siblings. Death emerges as a physical and a spiritual return, compelling the characters to go to extraordinary lengths for their loved ones.