Human Desire
The Gloria Grahame-Glenn Ford pair star once again in this Fritz Lang feature, in which a Korean War veteran, rail worker Jeff, succumbs to the charm of an attractive woman suffering in thrall to a violent husband. So much that, in his desire to save her, he entertains thoughts of murdering him.