Human Flowers of Flesh
After a stirring encounter with the all-male French Foreign Legion, Ida sets sail with her own corps of five men to trace the route of this fabled troop. Their voyage takes them from Marseille to Corsica and to the Legion’s historical headquarters in Algeria. Along the way, boundaries blur.
Buoyed by cerulean waves—and an infinite curiosity for living creatures of all orders—Helena Wittmann’s sensorial odyssey arrives at a sublime connection to a Claire Denis classic. Blooming with aquatic wonders, the sumptuous 16mm film stock renders far-flung myths and history dazzlingly tangible.