Hysteria
A film shoot takes a dark turn when the burning of a Quran throws the crew into turmoil. Caught in the crossfire of accusations, intern Elif is drawn into a dangerous game of secrets and lies and finds herself at the heart of an all-absorbing conspiracy.
The making of a film about racism becomes a mirror of its subject in _Hysteria_. Crafting a timely psychological thriller with sharp political undertones, Mehmet Akif Büyükatalay probes the uneasy ethics of art and the fragility of sincerity in a culture haunted by unacknowledged prejudices.