I Am Not a Witch
Exploring Zambia’s little-known culture of “witch camps,” Rungano Nyoni’s debut masterfully combines comedy, tragedy, and mesmerizing visuals. A portrait of a defiant young girl, I Am Not a Witch mounts an acerbic critique of women’s oppression and corruption through tourism, media and superstition.